miercuri, 23 iunie 2010

Orasul Siemens

    
      Ma declar complet revoltat vis-a-vis de non-prezenta berilor aferente frigider-ului din camera. Poate unul dintre cele mai pregnante motive se poate cataloga in familia faptului ca nu exista mini-bar (frigider) in camera 122 a hotelului Bristol in care ma regasesc cazat si insetat, in orasul Siemens, din Munich. Spun "orasul Siemens" pentru ca ceva usor familiar ma duce cu gandul la orasul meu de bastina, Brasov.

      Din anul 1964, atunci cand Ceausescu a inceput "industrializarea" orasului (cu consecince grave si ireversibile in directia repartizarii muncitorilor ne-calificati din Moldova si Transilvania de vest la uzinele din Brasov), aportul de muncitori pe segmentul industrial a crescut exponential, fapt ce explica (oarecum) declinul Brasov-ului dupa revolutie, atunci cand companiile de stat au fost fortat-inchise, in detrimentul miilor de muncitori disponibilizati, care inevitabil au adus Brasov-ul intr-un declin social total si in acelasi timp pe locul I in tara la procentul de someri pe suta de metrii.


Sunt succese care te injosesc si infrangeri care te inalta. (N. Iorga)
Primul om care a preferat sa injure decat sa dea cu piatra poate fi considerat inventatorul civilizatiei. (Sigmund Freud)


      In Munich, toata lumea lucreaza la Siemens. Daca nu lucrezi la Siemens, esti primar, curva de lux sau agricultor la periferia orasului, in continuare folosind tractoare Siemens sau orice alt produs electronic facut de Siemens. Nemtii au un stil aparte pe care primele zile l-am considerat non-european, ceea ce intr-un mod normal, dar ciudat pentru romanul (bautor de bere) ca mine, nu l-am inteles in virtutea faptului implinit. Oamenii astia au un bun-simt-innascut foarte bine definit in ADN-ul lor, fapt pe care l-am inteles abia a 3-a zi, cand o babuta, trecand pe langa noi, ne spune "Bitte lächeln !" in timp ce eu faceam urmatoarea poza :


      Nobody's perfect.  I'm the perfect example ! Imi aprind o bere de nervi si constat uluit faptul ca in Nemtia lucrurile se petrec altfel. Toate persoanele iti acorda prioritate atunci cand este cazul, zambesc mereu cand le-o oferi, multumesc intotdeauna, iar disciplina bate orice record pe care l-am vazut pana acum.
      Ne-am chinuit trei zile (si multiple duzini de bere) sa gasim o groapa intr-un asfalt sau un muc de tigara aruncat aiurea pe strada. Fara succes ... la cautare. Berile au intrat ca la carte.

Whether you believe you can, or whether you believe you can't, you're absolutely right. (Henry Ford)

      Am inceput sa numar berile din 3 in 3, ca sa reduc complexitatea calculelor pe care oricum nu trebuia sa le fac. Odata la 3 beri, gandesc ca mi-am mai aprins doar una.

The reward of a thing well done is to have done it. (Ralph Waldo Emerson)

      Revenind la frigiderul din camera (care este incapator si frumos, atata doar ca lipseste cu desavarsire), romanul insetat si inventiv nu se da batut asa, cu una cu doua (beri, ma refer). Dupa o scurta privire aruncata prin spatiul locativ, ma arat multumit ca in chiuveta de la baie in care curge apa rece pana la refuz, intra pana la 6 beri la cutie sau 5 la sticla de plastic. In cazul in care cererea este mai mare decat productia de bere rece, am sa folosesc vana, in care sunt sigur ca pot sa racesc bere de cel putin 100 ori mai multa.

Our greatest glory is not in never failing, but in rising every time we fall. (Confucius)

      Fapt ce imi aduce aminte de faptul ca toti betivii profesionisti pe care i-am intalnit vreodata in lunga mea experienta in domeniu, cad mereu cu mana in care au berea ridicata. Orice se sparge inainte de sticla cu bere. Evident nu vorbesc aici de amatori.

The block of granite which is an obstacle in the pathway of the weak, becomes a stepping-stone in the pathway of the strong. (Thomas Carlyle)
Every exit is an entrance somewhere else. (Tom Stoppard)

      Am vazut copchilasi jucandu-se cu baloane de sapun. Baloanele de sapun, la astia in Germania sunt la marime naturala, nu la scala ... ca la noi. Priviti ... 

(click pentru poza mai mare)

Remember, no one can make you feel inferior without your consent. (Eleanor Roosevelt)



      In week-end am vizitat "Deutsches Museum" (toate cele 3 muzee). Foarte departe unul de celalalt, asezate pe hectare bune de teren, muzeele m-au lasat cu gura cascata, incadrandu-se fara drept de apel in divizia celor mai tari chestii pe care le-am vazut vreodata la viata mea. Despre muzee si zmee, in postul urmator. Ma duc sa-mi mai deschid o bere, caci nici broasca nu canta pe uscat. Na zdrave !

The future belongs to those who believe in the beauty of their dreams. (Eleanor Roosevelt)




When I get sad, I stop being sad and be AWESOME instead. 
TRUE STORY !





Un comentariu:

  1. "Remember, no one can make you feel inferior without your consent. (Eleanor Roosevelt)"

    RăspundețiȘtergere