joi, 24 iunie 2010

Stadionul prin bere

      Berile ma poarta agale printre cladirile curate ale orasului Siemens. Intalnesc batranele zambitoare si ma oftic cu gandul la Romania, unde incepi sa incretesti fruntea la 30 de ani. That's why I drink in the morning. Cele sapte carari pe care ma intorc spre hotel, ma poarta pe aripi de hamei din bar in bar, pana la statia de tramvai. Cea gresita !

If you want to succeed, double your failure rate. (Tom Watson)

      Ma arunc nervos spre prima terasa din calea-mi si comand o bere, pentru a putea mai usor sa intru in vorba cu ospatarita cea autohtona, ca sa-mi explice de ce si cum au schimbat astia tot orasul noaptea. Tipa intelege cu greu ce vreau de la ea si dupa cateva minute se uita la mine cu o fata nedumerita (!?), vazandu-ma serios in exprimarea mea. Incepe sa rada cand se prinde ca nu glumeam si imi arata ca harta din mana mea este de Sofia, nicidecum de Munich. Sa mor daca ma prinsesem. Am crezut ca de la bere s-a deformat harta sau orasul, ... si oricum ma asteptam in mod natural sa nu mai inteleg nimic din ceea ce se petrece. In schimb asta a pus capac la tot, mai putin la berea ce imi linisteste sufletul de turist contrariat.

Obstacles are what you see when you take your eyes off the goal line. (Vince Lombardi)

      Ajuns intr-un final la hotel, dupa 3 statii (logice si acum foarte clare) de metrou (dupa amanuntita explicatie a ospataritei binevoitoare si bine dotata la bust), arunc la cos toate hartile pe care le aveam asupra mea, mai putin cele de Sofia. Imi aprind o bere si ies linistit pe balcon. Dupa 3 minute injur, intru inauntru si scot din cos hartile de Munich, aruncand inapoi in cos pe cele de Sofia. Promit sa nu mai beau in timp ce arunc chestii la gunoi sau sa discut cu fete frumoase.

Bad things are not the worst thing that can happen to us. Nothing is the worst thing that can happen to us. (Richard Bach)

      Din aceast motiv, ma intalnesc pe peronul statiei "Sendlinger Tor" cu colegii de curs, pentru a vizita "Allianz Arena".


      Impresionant monument de cultura a sportului rege, aflat la 12 Km distanta de hotelul nostru si 20 minute de mers cu metroul, arena este atat de mare incat se vede chiar si din metrou. Pe geam, in dreapta.



      Gandesc ca trebuie inventat un font pentru sarcasm. Ar ajuta mult, cel putin in domeniul transmiterii informatiei pe cale electronica sau prin traditionalul proces de tiparire. 

Leave the beaten track occasionally and dive into the woods. You will be certain to find something you have never seen before. (Alexander Graham Bell)


      Ajungem in statia de tren anexata maretului stadion sportiv cu inclinatie catre fotbal, moment in care ca turist cu suflet de hamei, imi aprind insetat o sticla de "Kaiser Krone - Premium Pils" si declar prin gard: 


      Stationul magnific ne intampina cu marimea lui colosala, dar lipsit de berea atat de trebuincioasa turistului calator si balaur ca mine. Intrarea in stadion se ofera complet restrictionata la ora la care am ajuns noi acolo. In schimb spre deosebire de Arca lui Noe, locatia poate sa gazduiasca cate doua exemplare din fiecare specie.


      Pe langa parcarea de un impresionant prost-gust (in sensul de foarte mare) care se aliniaza la 500m de stadion in toate directiile, monumentul este echipat cu o parcare subterana asa cum nu se face pe la noi:


      Sportul rege prezinta aparent o mare importanta pentru neamtul din Munich, astfel incat fiecare detaliu este exhaustiv dezvoltat. Deci, stadion ! Imi aduc amuzat aminte de coloseumurile din Roma antica, atunci cand pentru doar cativa participanti la competitie, exista de 1.000.000.000 ori mai multi spectatori. La intoarcere in hotelul primitor, imi deschid o bere in cinstea oamenilor de pe aceste meleaguri. Cinste lor, cinste Munehezilor !






If you can play as if it means nothing when it means everything, then you are hard to beat (Steve Davis)





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu